Blogger Templates

December 30, 2013

TOP5 - dramy


Leniwa niedziela nie sprzyja pisaniu postów, oj nie. ;) A ostatnio nie przygotowałam nic 'na zapas'. Ale za sprawą Kawaii Maniac dzisiaj na blogu wpis o moim ulubionych koreańskich dramach.

Pierwszą dramę podsunęła mi Waves. To były szalone czasy, kiedy odcinki były dostępne tylko na clubbox'ach. A ich jakość nie powalała. 100MB na cały odcinek - brzmi fajnie, nie? xD

Listę podzieliłam na komedie i dramaty. "Troszkę" dram obejrzałam ;), ale postanowiłam wybrać tylko po 5.
~ KOMEDIE ~ 


Attic Cat (albo Cat on the Roof)
Moja pierwsza drama. :) 
On jest studentem prawa, który raczej niezbyt przejmuje się nauką. Wychowywany przez dziadka, ponieważ Jego rodzice zginęli w wypadku. Ona wychowywała się w sierocińcu. Może nie jest zbyt rozgarnięta, ale nie wstydzi się przyznać do błędów. W wyniku małego zamieszania On dowiaduje się, że Ona przyjaźni się z dziewczyną, którą On kocha. Sytuacja przybiera inny bieg, kiedy ta dwójka spędza ze sobą noc (one-night-stand).


My name is Kim Sam Soon

Tytułowa bohaterka jest cukiernikiem. Niestety nakrywa swojego chłopaka na zdradzie. Jakby tego było mało przez przypadek wchodzi do męskiej toalety i spotyka Ji Hoon'a. Ten okazuje sie być właścicielem restauracji o postanawia zatrudnić bezrobotną Sam Soon. Ji Hoon i Sam Soon drą ze sobą koty, no ale kto się czubi, ten się lubi. W całej akcji brakuje tylko byłej dziewczyny/narzeczonej, prawda? :) No więc zjawia się. Była Ji Hoon'a wraca ze Stanów z zamiarem odzyskania go.


Rooftop Prince

Żona młodego księcia z dynastii Joseon zostaje zamordowana. Ten wraz z trzema zaufanymi sługami postanawia odnaleźć mordercę. Już prawie im się udaje, ale wpadają w zasadzkę i podczas ucieczki zostają przeniesieni do Seulu XXI wieku. Odnajdują dziewczynę podobną do siostry księżniczki oraz kolejne wcielenie samej księżniczki. A wszystko to w wielu zabawnych sytuacjach i próbach odnalezienia się w zupełnie obcych dla nich warunkach.


Coffe Prince (albo The 1st Shop of Coffee Prince)

Typowy schemat koreańskiej dramy: Ona - biedna, ale ciężko pracująca. On - bogaty imprezowicz. Jest też babcia, która ma już dość rozrywkowego trybu życia wnuka. Składa mu propozycję nie do odrzucenia - musi ożenić się z dziewczyną, z którą umówiła go na randkę w ciemno. Ale nie taki Han Kyul (On) głupi. :) Namawia Eun Chan (Ją), by udawała jego chłopaka. Potencjalną żonę trzeba odstraszyć, a ten sposób wydaje się najpewniejszy. Wszystko się udaje, ponieważ Eun Chan wyglądem przypomina chłopaka. :] 
Eun Chan pracuje w kawiarni, którą zarządza Han Kyul. Przez cały czas pilnuje się, żeby nie zdradzić się ze swoją prawdziwą płcią. A tymczaem Han Kyul coraz bardziej ją lubi. 


Goong (albo Princess Hours)

Korea XXI wieku, w której panuje monarchia. Historia zaczyna się po śmierci króla. Ten dawno temu obiecał swojemu przyjacielowi, że jego wnuk, który będzie następcą tronu ożeni się z jego wnuczką. Ale ani książe Shin, ani Chae Kyung myślą o małżeństwie. Ta dwójka nie dość, że chodzi razem do szkoły, to co najważniejsze - szczerze się nie znosi.



~ DRAMATY ~


What Happened in Bali

Lee Soo Jung jest agentką biura podróży, która próbuje zapomnieć o trudnym dzieciństwie i szuka swojego szczęścia na Bali. Poznaje tam Jae Min, In Wook'a i Young Joo. Na pozór idealni, uwikłani w trójkąt miłosny.


Sorry, I Love You

Cha Moo Hyuk został adoptowany przez australijską rodzinę. Był jednak przez nią źle traktowany, dlatego zdecydował się zostać bezdomnym. W wyniku postrzału w głowę zostały mu 3 miesiące życia. Moo Hyuk postanawia wrócić do Korei i odnaleźć biologiczną matkę. 


A Love to Kill

Bok Gu to zawodnik K-1, który wychowywał się w sierocińcu. W wyniku nieszczęśliwego wypadku jego brat spada z dachu i pozostaje w stanie wegetacji. Bok Gu o wszystko Eun Seok, na której postanawia się zemścić. Żeby zrealizować swój plan zostaje jej ochroniarzem.


The Devil

Detektyw Kang Oh Soo prowadzi śledztwo w sprawie dwóch morderstw. Jedyną rzeczą, które je łączy to pozostawione na miejscu zbrodni karty tarota. Z czasem okazuje się, że łączy je więcej. Również adwokat broniący podejrzanych w obu sprawach.


The Snow Queen

Jako nastolatek Tae Woong i jego przyjaciel Jeong Kyu uznawani są za matematycznych geniuszy. Obaj biorą udział w międzynarodowej olimpiadzie, którą wygrywa Tae Woong. Jeong Kyu nie mogąc pogodzić się z przegraną popełnia samobójstwo. Ten fakt bardzo wpływa na dalsze życie Tae Woong'a. 




I jak, są jacyś zainteresowani? Specjalnie starałam się podać bardzo ogólny opis. :)
A może macie ochotę na podobną listę z filmami?


10 comments:

  1. Replies
    1. Serio? Attic Cat'a i Sam Soon'a byłam pewna., że również znajdą się na Twojej liście.

      Delete
  2. Nie oglądam tego typu filmów, baaaa ja nawet nie miałam o nich pojęcia!

    PS: Ja też nie wiedziałam, że jesteśmy sąsiadkami :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wiesz, dopóki nie zaczęłam interesować się Koreą i Japonią też nie wiedziałam, jak to ugryżć. :]

      Delete
  3. Uuuu ciekawe - znowu mi się lista "to watch" powiększyła ;) życia nie starczy...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Zawsze można spróbować wziąć urlop lub dziekanke. Albo na emeryturze będziemy to wszystko oglądac. xD

      Delete
  4. Tylko dwie oglądałam. I to dwie książęce - obydwie lubię. Coffee Prince to chyba rodzaj klasyki, z którym każdy powinien się zmierzyć zaczynając oglądać dramy. I gdybym miała jakąś polecić laikowi to pewnie byłaby to właśnie ona.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dla mnie klasykiem do polecenia jest My name is Kim Sam Soon. Coffee Prince jest drugi w kolejności.

      Delete
  5. Oglądałam kilka dram, ale żadnej z tych... :-)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...